سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان اولین کارخانه تولید محصولات فولادی در ایران، که توسط توافق‌نامه‌ای فی مابین ایران و شوروی سابق در سال ۱۳۴۴ و با تأیید مجلس آن زمان تاسیس گردید. این قرارداد بین شرکت ملی ذوب‌آهن و تیاژپروم اکسپورت شوروی برای تامین مواد اولیه‌ای مانند سنگ‌آهن، زغال‌سنگ، سنگ آهک و همچنین تجهیزات کارخانه و معادن بسته شد. با توجه به معادن زغال‌سنگ اکتشافی، ظرفیت کارخانه ذوب‌آهن اصفهان را در فاز ابتدای ۵۵۰ هزار تن آهن در سال تعیین کردند.

چرا اصفهان برای احداث کارخانه ذوب‌آهن اصفهان انتخاب گردید؟

برای انتخاب مکان کارخانه مهندسان ایرانی و شوروی ابتدا موقعیت زمین را از نظر زلزله و سوابق آن بررسی کردند. سپس طبقات زمین از بابت استحکام مورد بررسی قرار گرفت. متعاقباً وضعیت آب، برق، دسترسی مواد اولیه، راه‌های ارتباطی و مسائل اجتماعی را نیز بررسی و در نهایت دشت طبس، که حدود ۵۰ کیلومتری اصفهان است و در جنوب غربی اصفهان قرار دارد را به‌عنوان محل احداث کارخانه ذوب‌آهن اصفهان انتخاب کردند.

شروع عملیات ساخت کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در چه سالی آغاز شد؟

عملیات عمرانی کارخانه را در سال ۱۳۴۶ آغاز کردند و ابتدا با ساخت بخش‌های کک‌سازی، آگلومراسیون و کوره بلند شماره یک تولید چدن را در سال ۱۳۵۰ آغاز کردند. مقاطع فولادی نیز با راه‌اندازی نورد در سال ۱۳۵۱ شروع شد و درنهایت نیز برای افزایش ظرفیت تولید کوره بلند شماره دو ساخته و قسمت‌های مختلفی چون آگلومراسیون، کک‌سازی، فولادسازی، نورد و غیره توسعه یافتند.

تولید کارخانه ذوب‌آهن پس‌ از انقلاب به چه صورت رقم خورد؟

پس‌از افزایش تولید ذوب‌آهن اصفهان قسمت فولادسازی دیگر پاسخ‌گو نبود. بنابراین از سال ۱۳۶۷ در دو بخش ریخته‌گری مدرن دیگر از کشور ایتالیا خریداری شد و در سال ۱۳۶۹ ظرفیت فولادسازی تا مقدار ایده‌آل افزایش یافت. اما جنگ در این سال‌ها بلای تولید تمام صنایع بود. اما پس‌از جنگ ظرفیت تولید به ۲۰۰۰۰۰۰ تن رسید و در ادامه نیز کارخانه ذوب‌آهن اصفهان با استفاده از نیروی متخصص و بازسازی‌های انجام‌گرفته ظرفیت تمامی واحدها و کیفیت آن‌ها را افزایش چشمگیری داد.

انواع طرح‌های توسعه در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان

از جمله طرح‌های بزرگ انجام‌شده در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پروژه های زیست‌محیطی
  • پروژه تولید ریل
  • پروژه گوگردزدایی از چدن مذاب
  • پروژه ایستگاه ریخته گری شماره پنج
  • ساخت کارگاه اکسیژن جدید با ظرفیت ۲۵۰۰۰ نرمال مترمکعب بر ساعت
  • پروژه تزریق پودر زغال

پروژه گندله‌ سازی

تولیدات کارخانه ذوب‌آهن اصفهان

با توجه به توضیحات قبلی از مهم‌ترین تولیدات کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، تیرآهن‌ های بال نیم پهن و بال پهن است که در این کارخانه تولید می گردد. سایز تیرآهن بال نیم پهن I شکل ۱۲۰ تا ۳۰۰ میلیمتر است.
دیگر تولیدات ذوب‌آهن اصفهان نبشی بال مساوی است که سایز آنها ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ است. همچنین از دیگر تولیدات می‌توان به ناودانی در سایزهای ۱۴۰ و ۱۶۰ میلیمتر اشاره نمود.
یکی دیگر از مهم‌ترین تولیدات ذوب‌آهن اصفهان انواع میلگرد های ساده و آجدار از سایزهای ۵.۵ تا ۳۲ میلیمتر است که آنها را به صورت شاخه ای و کلاف عرضه می کنند.
انواع پروفیل از سایز ۱۰۰ در ۱۰۰ تا ۲۵۰ تا ۲۵۰ و ریل های u33 و uic60 از دیگر تولیدات کارخانه ذوب آهن اصفهان در سال های اخیر است.

نحوه قیمت گذاری و خرید مقاطع فولادی ذوب آهن اصفهان

همان‌طور که در سال‌های اخیر دیده ایم، قیمت مقاطع فولادی همچون دیگر کارخانجات تولیدی فولادی در بورس کالای ایران تعیین می‌گردد و این قیمت براساس عرضه و تقاضا است. براساس این عرضه و تقاضا وزارت صنعت صادرات مقاطع فولادی را در صورت تقاضای بسیار بالا متوقف می کند . زمان عرضه مقاطع فولادی ذوب‌آهن اصفهان در بورس کالا از یکشنبه تا چهارشنبه است.

آیا پارسیان آهن با کارخانه ذوب آهن همکاری دارد؟

یکی از افتخارات پارسیان آهن فعالیت بیش از دو دهه با یکی از بزرگترین و اولین کارخانجات تولید مقاطع فولادی یعنی ذوب آهن اصفهان است. در پارسیان آهن انواع میلگرد ذوبی چه آجدار و چه ساده، میلگرد کلاف ذوبی، تیرآهن های بال نیم پهن و بال پهن از سایز ۱۲۰ تا ۳۰۰ مستقیم و بی واسطه از کارخانه ذوب آهن اصفهان تامین می گردد. بنابراین قیمت محصولات فولادی در کارخانه ذوب آهن اصفهان با کمترین قیمت در پارسیان آهن عرضه می شوند. شما مشتریان عزیز می تواند مقاطع فولادی ذوب آهن اصفهان را با قیمت مناسب از پارسیان آهن تهیه فرمایید. راه های ارتباطی برای تامین این مقاطع فولادی تلفن های پارسیان آهن ۳۵۷۵-۰۳۱ و سایت پارسیان آهن است.