سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

کارخانه سرمد ابر کوه

کارخانه سرمد ابرکوه در سال ۱۳۹۱ به منظور تکمیل زنجیره تامین فولاد کشور تاسیس گردید. بنای این کارخانه را نیز با هدف رفع نیاز های فولادی کشور ساختند. از جمله سرمایه گذاران این کارخانه بزرگ را می توان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات نام برد. در این نویسه قصد داریم به مجتمع فولاد سرمد یا به اختصار کارخانه فولاد ابرکوه بیشتر بپردازیم.

کارخانه فولاد ابرکوه در کدام منطقه قرار دارد؟

شهر ابرکوه یا ابرقو در استان یزد قرار گرفته است. شهر ابرکوه دارای پیشینه ی طولانی است و شهری باستانی و توریستی به حساب می آید. این شهر به طور استراتژیک در مرکز مثلث شهرهای اصفهان، یزد و شیراز قرار گرفته است. این شهر جمعیتی در حدود ۵۵ هزار نفر دارد و جزء با سواد ترین مردمان ایران زمین هستند. کارخانه فولاد ابرکوه نیز در فاصله ۱۵ کیلومتری جاده ابرکوه به یزد است.

سرمایه گذاران کارخانه فولاد ابرکوه

اولین و بزرگترین شرکت، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است. کانسار چادرملو با کمک مهندسان ایرانی( مهندس سبحانی) و آلمانی(کومل) کشف گردید. این معدن سنگ آهن در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شمال شرقی یزد قرار دارد. از جمله تولیدات این معدن:
• کنسانتره سنگ آهن با درصد خلوص ۶۷.۵ است.
• سنگ آهن های دانه بندی با ظرفیت تولیدی ۱.۲ میلیون تن است.
• آپاتیت یا کنسانتره فسفری با ظرفیت تولید ۱۴۰ هزار تن است.
دومین سرمایه گذار آهن و فولاد ابرکوه، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است. این شرکت سهامی عام در پنجم اسفند ۱۳۷۴ تاسیس گردید. از اهداف این شرکت رشد تولید ناخالص داخلی کشور است. سهامداران این شرکت در زیرآمده است:

سهامداران ابرکوه

سومین سهامدار عمده فولاد کارخانه سرمد ابرکوه، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات است، نام کامل این شرکت، شرکت تجلی توسعه خودرو است. این شرکت سامی عام در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده است. از جمله سهامداران این شرکت، شرکت توسعه معادن و فلزات و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو می باشد که بترتیب دارای ۵۳ و ۱۷ درصد سهام هستند.

طرح های توسعه کارخانه آهن و فولاد ابرکوه

از جمله طرح های توسعه که در کارخانه فولاد ابرکوه بهره برداری شده است موارد زیر است:
• در سال ۱۴۰۰ فولادسازی با ظرفیت اسمی ۶۰۰ هزار تن و با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد است که محصول آن شمش از ابعاد ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیمتر است.
• در سال ۱۴۰۰ کلاف سازی با ظرفیت اسمی ۴۵۰ هزار تن که تا به اینجا پیشرفتی ۲۹ درصدی داشته است و محصول آن سیم فولادی و مفتول ساده و آجدار از سایز ۵.۵ تا ۱۶ میلیمتر است.
• واحد احیاء مستقیم با ظرفیت یک میلیون تن و محصول آهن اسفنجی است که شروع آن از ایتدای امسال(۱۴۰۱) است

محصولات کارخانه فولاد ابرکوه:

کارخانه فولاد ابرکوه توانسته است با فن آوری روز ایتالیا STG و با حضور مهندسین زبده داخلی محصولات زیر را عرضه کند:
• تولید شمش در سایز های ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیمتر و طول ۱۲ متر است.
• انواع کلاف

  • • میلگرد با استاندارد ملی ۳۱۳۲

میلگرد هایی که این کارخانه تولید می کند ردسایز های زیر عرضه می گردد:
میلگرد ابرکوه سایز ۱۰
میلگرد ابرکوه سایز ۱۲
میلگرد ابرکوه سایز ۱۴

میلگرد ابرکوه سایز ۱۶
میلگرد ابرکوه سایز ۱۸
میلگرد ابرکوه سایز ۲۰
میلگرد ابرکوه سایز ۲۲
میلگرد ابرکوه سایز ۲۵

میلگرد ابرکوه سایز ۲۸
میلگرد ابرکوه سایز ۳۲
با توجه به اینکه تولیدات میلگرد ابرکوه مطابق استاندارد است وزن شاخه های ۱۲ متری میلگرد ابرکوه مطابق با جدول انتهایی خواهد بود. به عنوان مثال وزن میلگرد ۱۴ آجدار ابرکوه ۱۴.۶ کیلوگرم است. همچنین تنش تسلیم و استحکام کششی میلگرد ابرکوه به ترتیب ۴۳۰ و ۶۲۰ است. مطابق استاندارد این عدد باید بالای ۴۰۰ و ۶۰۰ باشد.

پارسیان آهن و کارخانه ابرکوه

با توجه به اینکه کیفیت کارخانه فولاد ابرکوه در بازار آهن بر هیچ کس پوشیده نیست این کارخانه توانسته است جایگاه مناسبی در زنجیره ی تامین فولاد کشور داشته باشد. دو دهه سابقه ی حضور پارسیان آهن در بازار آهن و شناخت کیفیت محصولات کارخانه فولاد ابرکوه باعث شده است میلگرد های ابرکوه در سبد این شرکت نیز قار بگیرد. بنابراین با دقت به اینکه پارسیان آهن به صورت بی واسطه از کارخانه میلگرد ابرکوه تامین محصولات فولادی را انجام می دهد قیمت آن نیز بدون رقابت است. بنابراین شما مشتریان محترم می تواند میلگردهای ابرکوه را از شرکت پارسیان آهن با قیمت مناسب تهیه فرمایید.