سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

کارخانه جهان فولاد سیرجان

مجتمع جهان فولاد سیرجان به منظور تامین زنجیره ی فولاد و توسط شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان  که خود زیر مجموعه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۸۸ تاسیس گردید. در حال حاضر از جمله سهامداران مجتمع جهان فولاد سیرجان شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران است. سرمایه ی ثبت شده ی این شرکت تا به اینجا چهل هزار میلیارد ریال است که قصد دارد این عدد را به شصت هزار میلیارد ریال افزایش دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی بیشتر مجتمع جهان فولاد سیرجان بپردازیم و به سوال های زیر پاسخ دهیم:

سیرجان در کجا قرار دارد؟
محل قرار گیری مجتمع جهان فولاد سیرجان کجا است؟
طرح های توسعه مجتمع جهان فولاد سیرجان چیست؟
محصولات مجتمع جهان فولاد سیرجان چیست؟
آیا پارسیان آهن و مجتمع جهان فولاد سیرجان با همدیگر همکاری دارند؟

سیرجان

سیرجان شهری تاریخی در غرب استان کرمان است. این شهر در محور های کرمان-شیراز و تهران-بندرعباس قرار گرفته است. جمعیت سیرجان حدود ۲۲۰ هزار نفر می باشد. شهر سیرجان، شهر صنعتی و اقتصادی است. این شهر بزرگترین معدن سنگ آهن را در منطقه ی خاورمیانه به نام گل گهر را در خود جای داده است. اقلیم و شرایط آب و هوایی این شهر نیمه بیابانی است. همچنین این شهر به شهر جهانی گلیم نیز معروف می باشد

محل قرار گیری مجتمع جهان فولاد سیرجان:

مجتمع جهان فولاد سیرجان در ۵۰ کیلومتری جاده شیراز و جنب شرکت معدنی و صنعتی گل گهر قرار گرفته است. همچنین کارخانه ی نورد آن در بردسیر ابتدای جاده ی کرمان قرار گرفته است.

سیرجان

طرح های توسعه مجتمع جهان فولاد سیرجان:

مجتمع جهان فولاد سیرجان دارای سه دسته طرح توسعه است. طرح های در حال بهره برداری، طرح های در دست اجرا و طرح های توسعه آتی که به شرح زیر هستند:

بهره برداری شده:
کارخانه احیا مستقیم شماره ۱ با ظرفیت ۱۰۰۰۰۰۰ تن آهن اسفنجی با تکنولوژی میدرکس که حدود ۶۷ درصد مواد اولیه را از کارخانه گندله سازی گل گهر تامین می گردد.
کارخانه بریکت سازی که با متریال ورودی نرمه آهن اسفنجی، ۴ درصد چسب سیلیکات سدیم، ۲ درصد آهک و با ظرفیت ۱۲ تن در ساعت می باشد.
کارخانه فولاد سازی شماره ۱ که با تکنولوژی قوس الکتریکی یک میلیون تن در سال شمش فولادی تولید می کند.
کارخانه نورد میلگرد با ظرفیت ۱۰۰ تن بر ساعت میلگرد سایز ۸ تا ۳۲ میلیمتر و اشتغال زایی ۲۵۰ نفر مستقیم و ۱۰۰۰ نفر غیر مستقیم. این کارخانه از سال ۱۳۶۸ جهت تولید برنامه ریزی گردید ولی در تاریخ ۱۳۹۵ افتتاح گردید.
کارخانه تولید اکسیژن با تولید اکسیژن، آرگون و نیتروژن با ظرفیت ۱۰۰۰۰ نرمال مترمکعب و اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم حدود ۶۰ تا ۱۵۰ نفر
طرح های در دست اجرا:
کارخانه احیاء مستقیم شماره ۲ با ظرفیت ۱۵۰۰۰۰۰ هزار تن آهن اسفنجی با تکنولوژی میدرکس. این طرح برای حدود ۴۰۰ نفر اشتغال زایی می کند.
کارخانه احیاء مگامدول ۱۷۰۰۰۰۰ هزار تن با تکنولوژی میدرکس که حدود ۲۵۰ تا ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی می کند.
کارخانه فولاد سازی شماره ۲ با ظرفیت ۱۳۰۰۰۰۰ هزار تن بلوم و شمش فولادی با تکنولوژی کوره قوس الکتریکی با اشتغال زایی حدود ۳۵۰ تا ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم
کارخانه فولاد آلیاژی بردسیر با ظرفیت پانصد هزار تن در سال تولید شمش فولاد آلیاژی و اشتغال زایی برای ۱۵۰ تا ۴۰۰ نفر
طرح های توسعه آتی:

ساخت لوله های بدون درز یا مانسمان با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال

محصولات مجتمع جهان فولاد سیرجان:

مجتمع جهان فولاد سیرجان علاوه بر تولید انواع بلوم و شمش های فولادی، گندله و بریکت، انواع میلگرد در سایز های زیر را نیز تولید می کند.
میلگرد ۸ آجدار جهان فولاد
میلگرد ۱۰ آجدار جهان فولاد
میلگرد ۱۲ آجدار جهان فولاد
میلگرد ۱۴ آجدار جهان فولاد
میلگرد ۱۶ آجدار جهان فولاد
میلگرد ۱۸ آجدار جهان فولاد
میلگرد ۲۰ آجدار جهان فولاد
میلگرد ۲۲ آجدار جهان فولاد
میلگرد ۲۵ آجدار جهان فولاد
میلگرد ۲۸ آجدار جهان فولاد
میلگرد ۳۲ آجدار جهان فولاد

پارسیان آهن و مجتمع جهان فولاد سیرجان:

پارسیان آهن در راستای تکمیل زنجیره ی تامین محصولات فولادی و با توجه به کیفیت محصولات مجتمع جهان فولاد سیرجان به صورت مستقیم محصولات را از این کارخانه تهیه می کند. بنابراین شما مشتریان عزیز می توانید انواع میلگرد های آجدار کارخانه جهان فولاد سیرجان را با نازلترین قیمت و با مشاوره ی کارشناسان مجرب ما تهیه فرمایید.