معاملات بورس کالا، تاثیر روی قیمت آهن آلات

اخبار بازار آهن

معاملات بورس کالا، در قیمت گذاری محصولات آهنی بی تاثیر نیست. در آغازین هفته جاری، برای پیش بینی قیمت آهن آلات با نیم نگاهی به قیمت آهن آلات در هفته گذشته و معاملات صورت گرفته در بورس می توان روند قیمتی را با اطمینان بیشتری به اطلاع مردم رساند.

پارسیان آهن: در هفته گذشته قیمت آهن آلات با کاهش در حوزه میلگرد، تیرآهن، آهن اسفنجی و شمش همراه بوده است. در این میان می توان گفت در ورق سیاه فولادی از کاهش قیمت خبری نبوده است. قیمت دلار با افزایش همراه بوده تا جایی که در آخر هفته به کانال قیمتی ۵۱,۱۵۰ تومان رسیده است. میلگرد با کاهش قیمتی ۵۰۰تومان همراه بوده در حالیکه در بعضی از کارخانه ها با ثبات قیمت همراه است.

قیمت میلگرد ۱۴ ذوب آهن از ابتدای هفته گذشته تا آخر هفته به طور میانگین از کانال ۲۶ هزار تومان به کانال ۲۳ هزار تومان رسیده است. قیمت تیرآهن در واحد کیلو در طی دو هفته گذشته ۵ الی ۷ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. قیمت ورق در هفته گذشته با ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت همراه بوده است. 

تنها ۷ درصد کالاهای عرضه شده در بورس کالا در روز سه شنبه معامله شده اند. به این صورت که از ۱۵۰ هزار و ۸۶۸ تن محصول فولادی حدود ۵۶ هزار و ۷۰۱ تن به فروش رسیدند.  میلگرد ارائه شده در بورس ۱۹۶۶ تن (هزار ۹۶۶ تن بوده) که حدود ۴۲ هزار ۱۰۰ تن آن معامله گردید.

در هفته پیش رو، احتمال می رود این کاهش قیمت استمرار داشته باشد. البته نرخ دلار بر روی این افزایش یا کاهش قیمت آهن آلات را نباید نادیده گرفت.

لینک خبر